Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují všechny vztahy mezi společností FRUNĚK INOX s.r.o., se sídlem Zlín‑Příluky, Cecilka 235, 760 01 (dále jen „Prodávající“) na jedné straně a Kupujícím na straně druhé, které vznikají v souvislosti s uzavřením smlouvy mezi nimi.
- Kupujícím je každá právnická i fyzická osoba.
- Provádíme pouze pohledové a funkční broušení a leštění. K výrobkům automaticky nedodáváme měřicí protokoly. Nelze ručit za změnu rozměrů a tolerancí u materiálů a výrobků, které vzniklou po povrchové úpravě. U jeklů brousíme standardně pouze plochy, hrany pouze na objednávku.
II. Uzavření smlouvy a obsah smlouvy
- Za uzavřenou smlouvu se považuje i objednávka zaslaná emailem nebo převzatý dodací list, obsahující specifikaci materiálu a požadované zpracování.
- Dodací list je písemné potvrzení o předání a převzetí zboží vyhotovené Prodávajícím nebo jím zmocněnou osobou. Tento dodací list obsahuje označení Prodávajícího a Kupujícího a jméno (nebo jinou identifikaci) osoby, která zboží převzala.
- Všechny dodávky se uskutečňují výlučně na základě těchto VOP. Tím se vylučuje použití nákupních (odběratelských) podmínek Kupujícího.
III. Ceny a platební podmínky
- Ceny předmětů dodávky uvedené Prodávajícím v nabídce neobsahují DPH ani náklady na balné a dopravu, není‑li uvedeno jinak.
- Každá vyfakturovaná částka za předmět dodávky je splatná v hotovosti nebo převodem na účet před expedicí zboží, pokud není na daňovém dokladu výslovně uveden jiný termín splatnosti.
IV. Dodací podmínky
- Předání a převzetí
Prodávající je povinen dodat Kupujícímu předmět dodávky v souladu s danou objednávkou nebo smlouvou. Povinnost Prodávajícího je splněna okamžikem předání předmětu dodávky Kupujícímu (popř. externímu dopravci) potvrzením a převzetím dodacího listu. - Prodlení a vyšší moc
Prodávající neodpovídá za prodlení realizace objednávky a termín plnění se prodlužuje o dobu trvání překážky, pokud nastal důvod nezávislý na smluvních stranách – zejména nedostatek energie či surovin, stávka, výluka, úřední opatření nebo zpoždění či výpadek subdodávky. Částečná realizace objednávky může být předmětem samostatné dodávky a může být ze strany Prodávajícího samostatně fakturována. - Kontrola a reklamace při dodání
Kupující je povinen ihned při dodání zkontrolovat zásilku spolu s dopravcem osobně, nebo prostřednictvím jím zmocněné osoby, a to podle přiloženého dodacího listu. Pokud zjistí jakékoli vady předmětu dodávky, oznámí je Prodávajícímu nejpozději následující pracovní den včetně jejich přesné specifikace. Současně je Kupující povinen společně s dopravcem sepsat protokol o škodní události, který obsahuje všechny obvyklé náležitosti, pořídit fotodokumentaci a řádně dokumentaci uchovat.
V. Reklamace
- Kupující je povinen zkontrolovat předmět dodávky ihned po jeho převzetí a jakoukoli vadu písemně oznámit Prodávajícímu nejpozději následující pracovní den.
- V případě, že předmět dodávky není v okamžiku převzetí v souladu se smlouvou, je Prodávající povinen bezplatně a v co nejkratší době uvést vše do souladu s příslušnými smluvními dokumenty.
- Nutnou podmínkou reklamace je současné zajištění identifikace předmětu dodávky, která potvrdí jeho původ u Prodávajícího, a dále popis závady a fotodokumentace jejího výskytu.
- Reklamovaný předmět dodávky nesmí být dále použit do výroby ani ke kompletaci či montáži, ani jinak dále zpracováván nebo expedován dalším subjektům. Prodávající neodpovídá za finanční náklady vzniklé uvedenými nebo jinými procesy, ani za náklady na dopravu reklamovaného předmětu zpět k Prodávajícímu za účelem opravy.
VI. Vlastnictví, odpovědnost za škody a jiné vyrovnání
- Nadobytí vlastnického práva od Prodávajícího na Kupujícího nastává až okamžikem úplného zaplacení ceny předmětu dodávky.
- Odpovědnost za škodu na předmětu dodávky přechází od Prodávajícího na Kupujícího okamžikem jeho převzetí Kupujícím, jím zmocněnou osobou nebo dopravcem.
VII. Závěrečná ujednání
- Odpovědnost Prodávajícího za vady a nároky Kupujícího z vad poskytnutého plnění Prodávajícího se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., není-li sjednáno či ve VOP uvedeno jinak.
- Tyto VOP jsou účinné od 22. 7. 2025.
Kupující prohlašuje, že se s těmito VOP seznámil, porozuměl jejich obsahu a považuje je za nedílnou součást smluvních ujednání s Prodávajícím.